A szabadidő eltöltésének Magyarországon is egyre népszerűbb formája az online film- és sorozatnézés: 10 nethasználóból 4 hetente 2 és fél órát tölt ezeken a platformokon, derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2023-as felméréséből. Melyek a legnépszerűbb szolgáltatók és tartalmak itthon? Erre a kérdésre kerestük a választ cikkünkben.
Tartalomfogyasztási szokások Magyarországon
Az éves felmérések eredményei alapján a háztartások 44 százaléka az online streaming szolgáltatókat választja, ezzel párhuzamosan pedig a televízió-előfizetések számának csökkenése is megkezdődött hazánkban. Jelenleg Magyarországon a Netflix a legnépszerűbb streaming szolgáltató, amelyet jócskán lemaradva az HBO Max, majd a Disney+ követ.
A Netflix sorozatok népszerűségével itthon leginkább a Videa videómegosztó vetekedhet heti egymillió látogatóval. Bár ezeket az oldalakat főként számítógépről keresik fel a nézők, egyre többen használnak mobileszközöket is a tartalmak megtekintéséhez.
Közösségi médiafogyasztás: új szereplők
Bár a Facebook továbbra is a közösségi oldalak domináns szereplője, de egyre növekszik az Instagram népszerűsége is. A TikTok különösen a fiatalabb generáció körében hódít, ennek ellenére már 8%-os bázist alakított ki a teljes felnőtt lakosság körében is.
Az online kommunikációs alkalmazások között kiemelkedő fontosságúak a közösségi média platformokhoz kapcsolódó üzenetküldő szolgáltatások, amelyeket az olyan hagyományos funkciók követnek, mint az ismerősök bejegyzéseinek és képeinek követése.
Mit fogyasztunk szívesen a YouTube-on?
A YouTube a Google után a világ második leglátogatottabb weboldala, naponta több mint 2 milliárd látogatóval. Minden percben körülbelül 500 órányi új videót töltenek fel rá, így a választék igen széles.
Válogathatunk többek közt
- életstílus csatornák,
- zenei csatornák,
- gasztro csatornák,
- szórakoztató csatornák,
- mese csatornák,
- gaming csatornák,
- sport csatornák,
- filmes csatornák,
- tech csatornák és
- ismeretterjesztő csatornák között.
Népszerű magyar YouTube-csatornák 2023-ban
Itthon is éles a verseny a tartalomgyártók között, de lássuk kik tartoznak az élbolyba a YouTube népszerű magyar tartalomgyártói közül.
TheVR
A 2013-ban indult TheVR kezdetben a virtuális valóságra és a VR-játékokra fókuszált, mára viszont a teljes gamer univerzumot lefedi. Csatornáin több mint 1000 videó található, követőtáboruk pedig túllépte a 800 ezer főt.
PamKutya
Az Osbáth testvérek több milliós nézettségű slágerparódiákkal kezdték, majd átváltottak az utazós-tudományos videókra. Feliratkozóik száma 1.4 millió, csatornájukon pedig több mint 200 videót lehet megnézni.
Videómánia
Dancsó Péter amatőr filmkritikusként kezdetben magyar filmekkel foglalkozott, ma viszont már külföldi filmek is szerepelnek a repertoárjában. Feliratkozói száma meghaladja az 1.2 milliót, videóinak száma pedig a 800-hoz közelít.
Kép forrása: Freepik.com